Bram van Egmond

Business Club Rijnsburgse Boys” sluit seizoen in stijl af

Afgelopen zaterdag vond in het mooie en gastvrije Alexander Hotel in Noordwijk de “Business Club Rijnsburgse Boys” het seizoen af. Een gedenkwaardige en stijlvolle afsluiting, want de Sponsorgroep Rijnsburgse Boys, die onlangs is omgedoopt tot de “Business Club Rijnsburgse Boys”, bestaat dit jaar 25 jaar. In 1989 staken een aantal sponsoren de koppen bij elkaar om de sponsorondersteuning van Rijnsburgse Boys beter en gestructureerd gestalte te geven. Nu 25 jaar later is deze Business toonaangevend in het topamateurvoetbal, zeer gezond met een grote groep trouwe sponsoren en heeft voetbalvereniging Rijnsburgse Boys hiermee een prima partner om de ambities op het hoogste amateurniveau te kunnen invullen.

businessclub1

Er gebeurde veel in Noordwijk op zaterdagavond. Een grote groep sponsoren, het bestuur van de vereniging, technische staf en spelers van de A-selectie verzamelden zich voor het eerst sinds een aantal jaren weer In het Alexander Hotel. In het verleden vonden hier roemruchte seizoensafsluitingen plaats en voor het 25-jarig lustrum werd speciaal deze lokatie weer bezocht. Het Alexander Hotel zette om te beginnen op gastvrije wijze een fantastisch buffet neer, waar flink van werd gegeten en genoten.

businessclub2

Ook vond, traditioneel, de uitreiking van de Mulderbokaal plaats. Gedurende het gehele seizoen krijgen de spelers van Rijnsburgse Boys cijfers tijdens de wedstrijden, die aan het einde van het seizoen deze felbegeerde prijs kan opleveren. De spanning was gedurende het gehele seizoen groot, alhoewel Mark van den Boogaart zich al heel snel aan de kop nestelde en die met steeds een nipte voorsprong niet meer afgaf. Hij voelde echter de hete adem van topscorer Raily Ignacio in de nek, terwijl Jeroen Hessing lang onzichtbaar bleef. Gedurende het gehele seizoen had Jeroen te weinig wedstrijden achter zijn naam staan om mee te draaien in het klassement. Bij de laatste tussenstand, enkele wedstrijden voor het einde, stond Jeroen er nog steeds niet tussen. Afgelopen zaterdag bij de uitreiking bleek echter dat Jeroen zich met een inhaalrace in de top had weten te nestelen. Uiteindelijk was de derde prijs voor Raily Ignacio (dit seizoen al de winnaar van de Gouden Ui) en werd Jeroen Hessing tweede. Mark van den Boogaart kreeg voor het tweede achtereenvolgende jaar uit handen van Arno Mulder de Mulder Bokaal uitgereikt. Een prestatie van formaat voor de kleine, felle middenvelder. De rapporteurs (die overigens geheim blijven) werden door Arno hartelijk bedankt voor hun kundige jurering.

businessclub3

Ook werd afscheid genomen van vertrekkende spelers. Na de laatste thuiswedstrijd tegen Excelsior ’31 werden de vertrekkende spelers al voor het oog van het publiek in het zonnetje gezet, afgelopen zaterdag werd hier nog extra aandacht aan besteed en kregen alle vertrekkende spelers een mooie actiefoto mee als aandenken van hun periode bij Rijnsburgse Boys. Kevin Winter, Benito Olenski, Rob Zandbergen en Jordy Strooker waren aanwezig om de foto in ontvangst te nemen en werden door voorzitter Ad Hendriksen nogmaals bedankt voor hun inzet voor de vereniging.

businessclub4

Bij het 25-jarig jubileum werd als speciaal onderdeel ook teruggeblikt met de trouwe sponsoren van het eerste uur. Een flinke groep doet al 25 jaar mee met de sponsorondersteuning van Rijnsburgse Boys. Deze sponsoren zijn: Grimbergen Noordermeer, Gerard van Zuylen, Wim Vletter, Theo Mulder B.V, De Leeuw Verzekeringen, H.P. Van Nieuwkerk, Groente & Fruit Gebroeders de Mooy, Wout Bergers Sport, Piet van Chielen, Piet Onderwater, Verhees Notarissen (voorheen: Maruk Notarissen), Duijndam B.V., Koninklijke Beuk B.V., de      Rabobank en Cees Star (voorzitter van het eerste uur). Voor alle sponsoren was een fotocollage beschikbaar, met daarin het logo van Rijnsburgse Boys verwerkt. Op de foto poseren een aantal van bovengenoemde sponsoren trots met hun geschenk.

businessclub5

Verder werd de naamswijziging van Sponsorgroep Rijnsburgse Boys naar “Business Club Rijnsburgse Boys” officieel gestalte gegeven. Voor de “Business Club Rijnsburgse Boys” is een nieuw logo gemaakt, dat door bestuurslid Gert Slager werd onthuld en met instemming van de sponsoren werd vastgesteld. Na alle officiële handelingen en het verorberen van de laatste en heerlijke restanten van het buffet was het nog lang gezellig in het Alexander Hotel.
Het bestuur van voetbalvereniging Rijnsburgse Boys en van de “Business Club Rijnsburgse Boys” dankt alle sponsoren voor hun bijdrage in het afgelopen seizoen (en de afgelopen 25 jaar) en kijkt samen met iedereen reikhalzend uit naar de start van een succesvol seizoen 2014/2015.