Bram van Egmond

Sponsor uitgelicht: De Zonnetuin

Kees van Delft is eigenaar van groente- en fruitwinkel De Zonnetuin in het Rijnsburgse winkelcentrum In de Hoftuin. Hij is al jaren bordsponsor en trouw bezoeker van zowel uit- als thuiswedstrijden. Sinds deze zomer is hij ook lid van de businessclub. Vier vragen.

Wat heb je met Rijnsburgse Boys?
“Al meer dan tien jaar lever ik elke zaterdag een tas met fruit voor de spelers van het eerste, tweede en derde elftal. Voorheen werkte ik altijd zes dagen in de week maar sinds een jaar of vijf bezoek ik op zaterdagmiddag met een vast groepje mensen elke thuis- en uitwedstrijd. Als we uit spelen maken we er een leuk uitje van met vaak een lunch onderweg, en ook thuis in het sponsorhome is de sfeer altijd goed. We kijken allemaal uit naar de zaterdag. Ik ben lid geworden van de businessclub vanwege de gezelligheid en om de club te steunen.”
Wat vind je van de verrichtingen van het eerste elftal?
“Rijnsburgse Boys is een merk, vergelijkbaar met bijvoorbeeld BMW. Andere clubs zijn dat ook wel, maar bij ons is het merk dankzij de goede prestaties, nog steeds groeiende. Ieder jaar wordt het niveau weer wat hoger. De jongens maken echt stappen. Ik verwacht dat ze dit seizoen in de top gaan meedraaien. De selectie is breder dan vorig jaar.”
Welke wedstrijden zijn je het meest bijgebleven?
“Dat zijn toch wel de wedstrijden tegen Quick Boys, vooral de 0-2 op Nieuw Zuid tijdens het 100-jarig jubileumfeest, afgelopen seizoen, en natuurlijk de 7-1 thuis tegen Quick Boys. Die wedstrijden blijven je wel bij, vanwege de rivaliteit tussen Rijnsburgers en Katwijkers.”
Hoe gaat het met de zaak?
“Goed. De winkel bestaat in 2021 dertig jaar. We zijn begonnen in winkelcentrum Remise en nu zitten we alweer zeventien jaar in De Hoftuin. We zijn de laatste vijf jaar gigantisch gegroeid, nadat we ons hebben ontwikkeld van een traditionele winkel in aardappelen, groente en fruit tot een speciaalzaak met onder andere maaltijdsalades. Per week gaan er zo’n 500 tot 600 doorheen. Sinds kort hebben we ook borrelplank.com, want je moet innovatief zijn om je te onderscheiden van de supermarkten. We leveren aan particulieren uit Rijnsburg en wijde omgeving en ook aan bedrijven en zorginstellingen. Met vier fulltimers en tien parttimers werken we zes dagen per week. Ook mijn vrouw Sandra, mijn zoon Jari en dochter Mandy werken mee. Inderdaad een echt familiebedrijf. De bedoeling is dat de jongere generatie het op termijn overneemt.”